header

Stralis Hi-Street

Po uvedení vozidla IVECO Stralis Hi-Way, prichádza na trh nové vozidlo. Nesie rovnako označenie Stralis, no líši sa v prevedení kabíny HS ako Hi-Street. Vozidlo koncepčne pochádza od svojho „väčšieho“ predchodcu, rozdiel je predovšetkým v rozmeroch kabíny a ponuke motorov. Úplne najzákladnejším rozdielom je, že kabína je krátka - HS. Kabína je svojou šírkou 2 280 mm o dvadsať centimetrov užšia. Čo sa týka interiéru kabíny, stredná časť prístrojového panelu nie je naklonená na vodiča, ale je v rovine pretože je možnosť umiestniť v nej aj tretie centrálne sedadlo. Pred vodičom sa nachádza ICD (Iveco Colour Display), čo je vlastne obrazovka, na ktorej je možné zobraziť množstvo informácií o jazde, spotrebe PHM, stavu opotrebenia brzdového obloženia..., dokonca je možné nastaviť servisný interval a vozidlo upozorní pri určitom počte najazdených kilometrov, že je potrebné vykonať prehliadku. Informácie sa vyvolávaju prostredníctvom tlačídiel na volante, kde sa okrem iného ovláda aj autorádio. Pri spodnom lôžku sa nachádza ovládací panel, na ktorom je možné nastaviť budík, nezávislé kúrenie, rozsvietiť interiérové svetlo, alebo ovládať zámky a okná dverí. Kabína je štandartne odpružená mechanickým pružením s tlmičmi. Tieto sa dajú nastaviť do piatich polôh, takže pri unavení tlmiča sa tento len prestaví a nie je potrebná jeho výmena. 

Ponuka motorov je nasledujúca – Cursor 8 ( 7 790 cm3 ) s výkonmi 270, 310 a 360 PS a Cursor 10 ( 10 308 cm3 ) s výkonmi 420 a 460 PS. Základnou prevodovkou pre najslabší motor je 9 – stupňová prevodovka. Ďalej je v ponuke 16 – stupňová prevodovka ZF. Špičkovým produktom je 12 – stupňová prevodovka Eurotronic druhej generácie umožňujúca plne automatický režim radenia. Elektrický rozvod je vedený opäť pomocou dátových zberníc CAN. Tým sa podstatne zredukoval počet elektrokáblov, relátiek a poistiek. Brzdová sústava vozidiel s motorom Cursor 10 je s kotúčovými brzdami s vnútorným chladením na prednej aj zadnej náprave a systémom EBS. Motory Cursor sú vybavené veľmi účinnou motorovou brzdou ITB (Iveco Turbo Brake). Ovláda sa páčkou pod volantom a má dve polohy. Ďalej môže byť na želanie vozidlo doplnené integrovaným retardérom. Elektrická sústava vozidla je riešená pomocou dátových zberníc. Všetky riadiace jednotky na vozidle sú pospájané CAN linkami, ktoré umožňujú prenos veľkého množstva informácií. Tým sa znížil na vozidle počet elektrických káblov, poistiek a relátiek o 45%. Rohy predného nárazníka sú opäť samostatne vymeniteľné, takže pri zachytení nie je nutné vymeniť celý nárazník, ale len rohový plastový diel. IVECO Stralis Hi-Road a Hi-Street sú vozidlá z nízkymi prevádzkovými nákladmi a v súčasnosti patria medzi najpokrokovejšie vozidlá medzi úžitkovými automobilmi, čo dokazuje aj zisk titulu „Truck of the year“ 2013 pre ich väčšieho brata Hi-Way.